I store bededagsferien udstillede Kurt Mejer sin fine Volvo 242 foran Danske Bank i Jessensgade i Horsens. I Kristi Himmelsfartsferien er der en helt anden årsag til at rallybilen skal luftes.
Kurt Mejer og Vagn Åge Hansen deltager den 6. og 7. maj i det internationale 29. ADAC Rallye ”Rund um die Bärenklaue 2016”, med start i Sulingen, syd for Bremen.
Når Kurt Mejer og Vagn Åge Hansen fredag aften den 6. maj sætter sig i sæderne, tager hjelmene på, og strammer sikkerhedsselerne tæt til kroppen, er det 4. år i træk, at Kurt Mejer deltager i det kendte rally.
Med start fredag kl. 17.31 aften køres der tre lange specialstrækninger, som indledning til lørdagens skrappe udfordringer. I alt skal der køres 13 specialstrækninger over de to dage, på i alt 146 km i det 447 km lange løb.
110 deltagere fra 15 forskellige nationer skal der kæmpes imod i det bakkede tyske landskab syd for Bremen. ADAC Rallye’et i Sulingen er 2. afdeling af West Euro Rallye Cup, som Kurt Mejer har deltaget i de seneste tre år. Ved start i 2015 udgaven lå teamet på en 2. plads inden løbet. Med en topplacering kørte de sig op på førstepladsen i mesterskabet.
Kurt Mejer: ”Vi vil gerne gentage succesen fra sidst år, idet vi også i år ligger på en aktuel 2. plads i turneringen. Vejene omkring Sulingen ligger godt til både bilen og vores kørestil, så vi skal het til tops”. ”Det skal være muligt at lave endnu en topplacering, så vi igen kan køre os op på 1. pladsen i turneringen der består af 7 løb hen over sæsonen.” supplerer Vagn Åge Hansen.
Publikum i Tyskland er særdeles godt kendte med det danske team, og der er altid stor interesse for den historiske Volvo 242 turbo. ”Vi er flere gange blevet klappe højlydt i mål når vi har kørt i området omkring Sulingen. Det er en fantastisk oplevelse, da der er virkeligt mange tilskuere på plads i målområdet”, siger Kurt Mejer. ”Vi glæder os til endnu en god oplevelse i Tyskland”.
Teamet angriber de spændende udfordringer i Tyskland med vanlig entusiasme.
I tysk rally er der betydeligt flere kilometer specialstrækninger end i dansk rally, og det stiller store krav til både kører og 2. kører.
Den fine potente Volvo 242 turbo er gennemgået fra A til Z, og der er lavet diverse småreparationer og justeringer siden sidste løb i Tyskland for tre uger siden. Bilen har alle ca. 300 hestekræfter til disposition, og de vil blive brugt optimalt.